04 maart 2020
Net als consumenten hebben zakelijke klanten behoefte aan zekerheid en daarom hebben wij sinds een aantal jaren dit keurmerk van Thuiswinkel.org
De 8 zekerheden van Thuiswinkel Zakelijk
Het bedrijf bestaat echt
De contact- en vestigingsgegevens zijn gecontroleerd en staan duidelijk op het certificaat.
Zakendoen onder Nederlands recht
De overeenkomst wordt gesloten onder Nederlands recht. Bovendien zijn de algemene voorwaarden voor bedrijven gemakkelijk vindbaar en niet in strijd met de Nederlandse dwingende wettelijke regels.
Helder aanbod: je weet precies wat je koopt
Elk product en/of elke dienst heeft een duidelijke omschrijving die overeenkomt met de werkelijkheid.
Overzichtelijk orderproces
Het orderproces verloopt via eenduidige stappen. Het is duidelijk wat je bestelt voordat je een aankoopverplichting aangaat en je krijgt nog een kans om deze te corrigeren voor het plaatsen van de bestelling.
Prijzen zijn duidelijk
Je wordt goed geïnformeerd over alle eventuele bijkomende kosten, zoals verzend-, betaal-, polis- of administratiekosten. Je bestelt zakelijk, dus de prijzen zijn exclusief btw. Dit wordt ook duidelijk vermeld.
Veilige betaalomgeving
Wanneer je een betaling doet in de webshop, verloopt dit via een beveiligde verbinding met een SSL-certificaat (HTTPS en/of slotje onder of boven aan de webpagina).
Zorgvuldige omgang met jouw persoonsgegevens
De webshop heeft een maximale inspanningsverplichting om te zorgen voor veilig transport, veilige verwerking en veilige opslag van persoonsgegevens. Periodiek spreekt Thuiswinkel.org de webshop aan op deze verplichtingen en voert ICT-veiligheidstests uit. Bovendien kun je je eenvoudig afmelden voor commerciële e-mails (zie hieronder bij "veiligheid" en "e-mail" hoe Thuiswinkel.org dit borgt).
Gedegen klachtenbemiddeling en geschillen bij Nederlandse rechter
Heb je ondanks deze zekerheden toch een klacht, dan kom je in drie stappen tot een oplossing. De eerste stap is om bij de webshop te vertellen dat je ontevreden bent. Kom je samen niet tot een oplossing? Dan kun je als tweede stap een melding maken via thuiswinkel.org/klacht-indienen. Thuiswinkel.org helpt jou verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je als derde stap een geschil voorleggen bij een Nederlandse rechtbank. Alleen als het is overeengekomen, kan er ook sprake zijn van arbitrage bij een erkend arbitrage-instituut.
Veiligheid
Veiligheid is een belangrijk thema voor webwinkels en hun klanten, zeker als het om persoonsgegevens gaat. Thuiswinkel.org neemt haar verantwoording door webwinkels regelmatig te informeren over de laatste ontwikkelingen op het gebied van veiligheid. Daarnaast worden leden getoetst op veiligheid van persoonsgegevens en gescreend op veel voorkomende kwetsbaarheden. De veiligheid van webwinkels is echter altijd een momentopname.?Veiligheid van webwinkels is daarom op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van webwinkels zelf. Thuiswinkel Zakelijk biedt geen garantie voor 100% veilige webwinkels, maar helpt leden om hun webwinkels veilig te maken.
Als je commerciële e-mails ontvangt en dat niet op prijs stelt, kun je je daarvoor op eenvoudige wijze laten uitschrijven. Dit kan op de manier die in de e-mailings genoemd wordt of op de site van de webshop.