Meest gestelde vragen

Wat u wellicht ook wilt weten!

Algemeen

» Hoe krijg ik meer informatie over alle (kerst)pakketten?

Voor alle informatie van het kerstpakket of artikel klikt u op de naam van het kerstpakket of artikel. Wilt u de uitgebreide omschrijving bekijken klik dan op "meer informatie". Om een foto van het kerstpakket groter op uw scherm te krijgen, klikt u op ‘foto uitvergroten’ onderin de foto en klik op "volgende" voor meer foto's. Door op het paarse blokje "toevoegen aan winkelwagen" te klikken plaatst u het kerstpakket in de winkelwagen. Wilt u een kerstkaart toevoegen klik dan op "persoonlijke boodschap toevoegen".

» Is er een minimale afname verplicht?

Ja, de minimale afname bij de meeste kerstpakketten in de webshop is 10 pakketten. Met uitzondering van de kerstpakketten waarbij vermeld staat: vanaf 1 stuk. Wanneer er een minimum afname geldt wordt dit tevens vermeld bij de informatie van dit kerstpakket of artikel. Het aantal in de winkelwagen wordt automatisch naar dit aantal aangepast.

» Heeft X-masgiftsonline een keurmerk?

Ja, voor X-masgiftsonline zijn wij aangesloten bij Thuiswinkel Zakelijk keurmerk!


Voor onze webshops: 1001kerstpakketten.com en 1001wellnesspakketten.nl zijn wij aangesloten bij Webshop keurmerk.


» Kan ik wijzigingen maken op de inhoud van de kerstpakketten van deze site?

Ja. Enige voorwaarde is een minimale afname van 10 dezelfde kerstpakketten. U kunt via Maatwerk Kerstpakket een inlogcode aanvragen en geheel naar eigen wens uw kerstpakket samenstellen.

» Hoe kan ik bepaalde (kerst)pakketten zoeken?

Op de eerste pagina van het overzicht kunt u ook een selectie maken door middel van het plaatsen van filters. Daarbij kunt u makkelijker zoeken. U kunt bij zoeken naar een trefwoord invullen, een thema selecteren, filteren op kleur, prijs, leverbaar (aantal dagen), per stuk bestelbaar, merk en voorkeur kiezen.

» Kan onze kerstkaart, kerstgroet of brief van de directie in het kerstpakket worden verpakt?

Ja, dat kan. U kunt dit geheel door ons laten verzorgen. Dit kunt u bij het betreffende pakket aangeven door "voeg persoonlijk boodschap toe" aan te klikken:


Daarbij kunt u een kaart selecteren en uw tekst aangeven. Uiteraard kunnen wij ook uw aangeleverde kerstkaart of brief mee verpakken. De datum waarop deze kaart aangeleverd dient te worden, wordt op uw orderbevestiging vermeld. Het mee verpakken van uw kaart of brief doen wij gratis als extra service.

» Zijn alle bedragen van de kerstpakketten in- of exclusief btw?

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. Een kerstpakket kan belast zijn met beide btw-tarieven: over non-food artikelen en alcoholische drank is het hoge tarief (21%) verschuldigd, over food-artikelen het lage btw-tarief (6%). De verkoopprijs is gesplitst in grondslag laag en hoog. Bij het plaatsen van uw bestelling kerstpakketten geeft onze site het bedrag exclusief en inclusief btw en verzendkosten aan.

» Gelden er bij grotere aantallen andere prijzen?

De kerstpakketten zijn reeds scherp geprijsd. Bij orderbedragen boven de € 2.000,00 exclusief BTW verzoeken wij u om een offerte aan te vragen.

» Ik wil graag eerst een offerte ontvangen, kan dat?

Dat is uiteraard mogelijk. In dat geval neemt u contact met ons op via het contactformulier. U ontvangt dan binnen 24 uur een offerte van ons.

» Hoe wordt er om gegaan met klachten en vragen?

Wij hechten enorm veel waarde aan kwaliteit en service gerichtheid, wij willen dat u tevreden over ons bent. Daarom doen wij er alles aan om uw klacht naar tevredenheid op te lossen en af te handelen. Wij zien uw klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie te verbeteren. Wanneer u niet tevreden bent over een product, de verzending, de afhandeling van uw bestelling of de manier waarop wij u te woord hebben gestaan, dan kunt u over deze afhandeling een klacht indienen. U kunt uw klacht indienen door een mail te sturen naar klantenservice@xmasgiftsonline.nl of een klacht versturen naar:

X-masgiftsonline
T.a.v. Claudia Kranen
Harfsenseweg 1
7245 PA Laren
Telefoon: 0573-400393

Wij brengen u binnen 1 dag per e-mail op de hoogte wanneer wij de klacht in behandeling hebben genomen en informeren u over het vervolg. Uiterlijk binnen 14 dagen ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw klacht.


Indien u niet tevreden bent met onze klachtenafhandeling dan kunt u, indien u een zakelijke klant bent - uw klacht ook ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel via Thuiswinkel.org



» Hoe is de service en garantie geregeld?

Wij geven 100% tevredenheidgarantie. Indien een artikel onverhoopt beschadigd of defect is, vervangen wij het artikel kosteloos.

» Kan ik een kleiner aantal dan 20 stuks bestellen?

Ja, dat kan indien het om een kerstpakket gaat waar het symbool met de kerstbal met tekst Vanaf 1 stuk vermeld staat.

» Hoe ziet het verrassingspakket eruit?

Het verrassingspakket blijft een verrassing en er wordt dus van tevoren niet verteld hoe zo’n pakket eruit ziet.

» Mijn vraag staat hier niet bij, wat nu?

U kunt uw vraag stellen via ons contactformulier of telefonisch contact met ons opnemen op telefoonnummer: 0573 - 400393.

» Hoe zit het nu met de belasting en de BTW?

Met ingang van januari 2015 is de nieuwe Werkkostenregeling (WKR) een feit. En dat is goed nieuws voor u als ondernemer die zijn werknemers en relaties aan het einde van het jaar graag verrast met een mooi kerstpakket. Want uw kerstpakketten mag u voortaan belastingvrij schenken!

Wat is er veranderd?
Tot dit jaar (2015) mocht u - conform de oude regeling - een kerstpakket fiscaal vriendelijk verstrekken aan uw personeel en of relaties. In de nieuwe WKR mogen kerstpakketten echter ondergebracht worden in de zogenaamde ‘vrije ruimte’; u mag 1,2% van het totale fiscale loon (= vrije ruimte) gebruiken voor onbelasteonkostenvergoedingen en verstrekkingen voor uw personeel. Hierbij gaat bijvoorbeeld om kerstpakketten, etentjes, een fiets en personeelsfeesten.

Bedrijven hoeven deze extra’s niet meer per werknemer bij te houden. Dat mag voortaan in één berekening voor het gehele bedrijf. U mag vrijwel alles vergoeden en verstrekken aan uw werknemers, zolang u er maar voor zorgt dat u onder een bepaald drempelbedrag blijft.

Het lijkt er dus op dat er minder te besteden is, maar doordat er flexibeler wordt omgegaan met vergoedingen en verstrekkingen die noodzakelijk zijn voor het uitoefenen van de functie (het zogenaamde noodzakelijkheidsprincipe) en doordat branche-eigen producten worden vrijgesteld, houdt men in de praktijk juist meer ruimte over. De enige voorwaarde waar u nog rekening mee hoeft te houden bij de aanschaf van uw kerstpakket is de gebruikelijkheidstoets. Deze toets schrijft voor dat de uitgave niet meer dan 30% mag afwijken van soortgelijke uitgaves in uw bedrijf of branche.

Als ondernemer is het verstandig om vooraf keuze te maken over de vergoedingen en verstrekkingen aan het personeel om zo eindheffing te besparen. Een aantal voorbeelden:

  1. Een personeelsfeest op een externe locatie valt in de vrije ruimte
  2. Een personeelsfeest op de eigen locatie valt onder de gerichte vrijstellingen
  3. Een feest met een zakelijk/educatief karakter (bv. met zakenrelaties) valt onder de gerichte vrijstellingen
  4. Zet abonnementen van de telefoons van de medewerker op naam van de onderneming; nihilwaarderingen.

REKENVOORBEELD
Een onderneming heeft 17 mensen in dienst met een gemiddeld fiscaal loon op jaar basis van € 25.000 ( fiscaal loon dat is het brutoloon exclusief de werkgevers lasten )

TOTALE LOONSOM: € 425.000€ 425.000
De fiscale vrije ruimte is dan 1,2%* 425.000€ 5.100
Deze onderneming geeft de volgende vergoedingen/ verstrekkingen aan het personeel in 2015 :
Kerstpakketten ( 17 * € 75 )€ 1.275,- Vrije ruimte
Zakenlunches werknemers€ 5.000,- Gerichte vrijstelling
Reiskosten vergoedingen 20.000 km * € 0,25
20.000 km * € 0,19 (Gerichte vrijstelling)
20.000 km * € 0,06 (vrije ruimte)
€ 5.000,- Totaal
€ 3.800,- Gerichte vrijstelling
€ 1.200,- Vrije ruimte
Personeelsfeest niet op eigen locatie€ 2.000,- Vrije ruimte
Feest/ Borrel met zakelijk karakter€ 5.000,- Gerichte vrijstelling
Totaal vrije ruimte€ 5.100,-
AF : kerstpakketten€ -1.275,-
AF : Deel reiskostenvergoeding 20.000* €0,06€ -1.200,- (20.000*(0,25-/-0,19)
AF : Personeelsfeest op andere locatie€ -2.000,-
TOTAAL over/tekort in de vrije ruimte€ 625,- OVER

Voor meer informatie over de nieuwe Werkkostenregeling: http://www.werkkostenregeling-wkr.nl en http://www.rijksoverheid.nl.


« Terug




X-masgiftsonline gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij X-masgiftsonline voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken.
Facebook